Gratis frakt på bestillinger med min. 5 retter!

Hvor mange retter fra Åkern vil du bestille denne uken?

Maten holder seg godt i en uke. Gratis frakt ved kjøp av 5 retter eller flere.

Antall retter

Hvor mange retter ønsker du å bestille?

Lukk X

Generelle vilkår

  1. Åkern leverer ferdige matretter som er forseglet til private og bedrifter. Disse matrettene skal varmes av kunde. Instrukser, ingredienser, allergener og næringsinnhold er på emballasjen. Det er ingen oppstartsavgift eller bindingstid.
  2. Retter bestilles på åkern.no og dette kan gjøres med og uten kundeprofil.
  3. Man kan bestille både enkeltkjøp og abonnemang. Du kan enkelt avbestille eller pause ditt abonnemang på din side.
  4. Du kan ikke endre på rettene på min side på denne versjonen av nettsiden, men dette er en funksjon vi jobber med. Har du behov for å endre på rettene kan du kansellere fastbestillingen og legge inn på nytt eller gi oss beskjed 48 timer før levering på hei@akern.no
  5. Ønsker du å gjøre endringer i personopplysninger som f.eks leveringsadresse, e-post og telefonnr gjør du dette enkelt fra din side.
  6. Åkern leverer hver mandag, onsdag og fredag. Første leveringsvindu er kl 10-12. Andre leveringsvindu er kl 17-19. Ved høytider og eventuelle andre særegne omstendigheter kan vi ha andre leveringstider. Dette vil fremgå på vår bestillingsside.
  7. Siste frist for å endre- og bestille er kl. 09 dagen før levering. Dette gjelder for alle leveringsdager utenom mandag. Endrings- og bestillingsfrist for mandag er kl 09.00 fredag uken før.
  8. Har det skjedd noe ved levering, er maten satt feil eller lignende ber vi om at vi får beskjed på vår chat eller via epost.
  9. Vi skal så lenge det lar seg gjøre levere rettene dine i valgt tidsvindu, med mindre en annen avtale er inngått. Skulle det mot formodning oppstå hendelser som ekstremt utfordrende værforhold, trafikkaos ol må forsinkelser påregnes.
  10. Betaling gjøres på nettside med Visa eller Vipps. Dette er kostnadsfritt.
  11. Vi utsteder faktura når det ønskes. Dette gjelder kun bedrift.
  12. Plantebasert Mat AS forbeholder seg retten til å si opp avtaler som følge av utestående betaling.
  13. Matrettene fra Åkern leveres i en lukket eske. Maten kommer kald fra bilen, men vi kan ikke garantere at den holder seg under 4 grader etter levering. Vi sender sms når sjåføren er på vei til deg med din levering slik at du kan sørge for at noen tar imot maten. Dersom vi ikke får tak i deg ved levering vil varene bli hensatt på din risiko dersom annet ikke er avtalt.
  14. Angrerettloven gir en generell 14 dagers angrefrist fra leveringsdato for å angre ditt kjøp. Merk at det er spesielle bestemmelser for i Angrerettloven knyttet til tidsbestemte ytelser og varer som forringes raskt, hvor den generelle angrefriten ikke gjelder. Alle varene til Åkern går innunder disse særlige bestemmelsene.
  15. Mangel ved rettene kan dette gi reklamasjonsrett. Er det en mangel ved rettene skal dette dokumenteres med foto og tekst innen rimelig tid fra mangelen ble oppdaget. Er mangelen skjedd før levering hos deg vil du bli kreditert hele beløpet til denne varen omgående.
  16. Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 8 og 14. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
  17. Endringer i meny og pris kan forekomme, men da skal du som kunde bli tydelig opplyst om dette i rimelig tid i forkant.
  18. Åkern kan tilby avslag eller godtgjørelser, slik som rabatter, tilgodelapper eller gavekort, i form av «kuponger». Kuponger er digitale rabatter som utløses når gitte vilkår oppfylles. Kupongene kan være gyldige i en begrenset periode, kun gjelde for enkelte ukedager eller tidspunkter og er ofte knyttet til et krav om minimumsbestillinger. Kuponger kan normalt ikke kombineres på samme handel. Vilkårene kan variere utifra kupongtype, og disse oppgis i tilknytning til kupongen.
  19. Åkern kan sende ut e-post og tekstmelding til alle kunder med relevant informasjon. Skulle du ønske å reservere deg mot dette vil dette selvsagt bli respektert.
  20. Vi håpe du får et topp produkt som leveres og tilpasses deg på best mulig måte. Skulle forventningene derimot ikke innfris oppfordrer vi til at du tar kontakt med oss slik at vi sammen kan komme fram til en tilfredsstillende ordning.